<?xml version="1.0" encoding="UTF-8"?>
<rss xmlns:media="http://search.yahoo.com/mrss/" version="2.0">
	<channel>
		<title><![CDATA[ACTA - błąd w tłumaczeniu, głupie tłumaczenia: Najnowsze komentarze]]></title>
		<description><![CDATA[trubro - Najnowsze komentarze do notki: ACTA - błąd w tłumaczeniu, głupie tłumaczenia]]></description>
		<link>http://trubro.salon24.pl//384844,acta-blad-w-tlumaczeniu-glupie-tlumaczenia</link>
		<generator>salon24.pl</generator>
				<item>
			<guid isPermaLink="false">http://trubro.salon24.pl/384844,acta-blad-w-tlumaczeniu-glupie-tlumaczenia#comment_5627571</guid>
			<pubDate>Wed, 25 Jan 2012 19:35:22 +0100</pubDate>
			<title><![CDATA[@Szczurbiurowy]]></title>
			<description><![CDATA[Zaskoczyła mnie informacja na temat pakietu ustaw, jakie mają powstać w kilku ministerstwach dla zabezpieczenia praw internautów. Jak rozumiem dla zabezpieczenia wobec przepisów ACTA.  
Takie "zabezpieczanie" to tylko PR. Nie ma bowiem możliwości ustawowego ograniczenia norm ustanowionych...]]></description>
			<link>http://trubro.salon24.pl//384844,acta-blad-w-tlumaczeniu-glupie-tlumaczenia#comment_5627571</link>
		</item>
				<item>
			<guid isPermaLink="false">http://trubro.salon24.pl/384844,acta-blad-w-tlumaczeniu-glupie-tlumaczenia#comment_5627551</guid>
			<pubDate>Wed, 25 Jan 2012 19:31:48 +0100</pubDate>
			<title><![CDATA[Nie dorobisz się złota]]></title>
			<description><![CDATA[za takie prace społeczne. Najwyżej ołowiu.]]></description>
			<link>http://trubro.salon24.pl//384844,acta-blad-w-tlumaczeniu-glupie-tlumaczenia#comment_5627551</link>
		</item>
				<item>
			<guid isPermaLink="false">http://trubro.salon24.pl/384844,acta-blad-w-tlumaczeniu-glupie-tlumaczenia#comment_5627478</guid>
			<pubDate>Wed, 25 Jan 2012 19:13:23 +0100</pubDate>
			<title><![CDATA[Kielecki przypadek.]]></title>
			<description><![CDATA[Czy teraz po zajściach jakie są w Kielcach będzie ktoś miał na tyle odwagi cywilnej i wytłumaczy bandyckie zachowanie zadymiarzy nakręconych przez terrorystów internetowych związanych z AKTA? 
 
proszę o konkrety nie o inwektywy.]]></description>
			<link>http://trubro.salon24.pl//384844,acta-blad-w-tlumaczeniu-glupie-tlumaczenia#comment_5627478</link>
		</item>
				<item>
			<guid isPermaLink="false">http://trubro.salon24.pl/384844,acta-blad-w-tlumaczeniu-glupie-tlumaczenia#comment_5627459</guid>
			<pubDate>Wed, 25 Jan 2012 19:09:58 +0100</pubDate>
			<title><![CDATA[@Szczurbiurowy]]></title>
			<description><![CDATA[Dziękuję, że Pan zauważył. Prawie na każdym blogu roztrząsane są szczegóły, a chodzi o zasady. Poza drogą parlamentarną może byc także ogłoszone referendum. Jednak ostatnio samo wspomnienie o tej instytucji powoduje...]]></description>
			<link>http://trubro.salon24.pl//384844,acta-blad-w-tlumaczeniu-glupie-tlumaczenia#comment_5627459</link>
		</item>
				<item>
			<guid isPermaLink="false">http://trubro.salon24.pl/384844,acta-blad-w-tlumaczeniu-glupie-tlumaczenia#comment_5627326</guid>
			<pubDate>Wed, 25 Jan 2012 18:42:24 +0100</pubDate>
			<title><![CDATA[@vitello]]></title>
			<description><![CDATA["Aby taką ustawę uchwalić trzeba mieć 2/3 głosów w Sejmie i 2/3 głosów w Senacie. I tu jest wyjaśnienie." 
 
Bardzo dobrze, że zwrócił Pan uwagę na to.]]></description>
			<link>http://trubro.salon24.pl//384844,acta-blad-w-tlumaczeniu-glupie-tlumaczenia#comment_5627326</link>
		</item>
				<item>
			<guid isPermaLink="false">http://trubro.salon24.pl/384844,acta-blad-w-tlumaczeniu-glupie-tlumaczenia#comment_5627315</guid>
			<pubDate>Wed, 25 Jan 2012 18:40:17 +0100</pubDate>
			<title><![CDATA[@olafo]]></title>
			<description><![CDATA[Elementarz prawny, wiedza którą można było nabyc na zajęciach z PNOSu albo może teraz z WOSu: umowy międzynarodowe mają wyższą rankę niż prawa krajowe, a więc jeśli Polska podpisuje umowę miedzynarodową , to trzeba prawo krajowe dostosować do przepisów umowy międzynarodowej.  ...]]></description>
			<link>http://trubro.salon24.pl//384844,acta-blad-w-tlumaczeniu-glupie-tlumaczenia#comment_5627315</link>
		</item>
				<item>
			<guid isPermaLink="false">http://trubro.salon24.pl/384844,acta-blad-w-tlumaczeniu-glupie-tlumaczenia#comment_5627121</guid>
			<pubDate>Wed, 25 Jan 2012 17:58:42 +0100</pubDate>
			<title><![CDATA[@Interesariusz]]></title>
			<description><![CDATA[To są szczegóły, a chodzi o pryncypia. Proszę spojrzeć na moje wcześniejsze wpisy.  
A tak przy okazji proszę sobie przeanalizować dla zabawy taki kawałeczek obowiązującego prawa: 
Art.4 1. Akty normatywne, zawierające przepisy powszechnie obowiązujące, oglaszane w dziennikach...]]></description>
			<link>http://trubro.salon24.pl//384844,acta-blad-w-tlumaczeniu-glupie-tlumaczenia#comment_5627121</link>
		</item>
				<item>
			<guid isPermaLink="false">http://trubro.salon24.pl/384844,acta-blad-w-tlumaczeniu-glupie-tlumaczenia#comment_5626994</guid>
			<pubDate>Wed, 25 Jan 2012 17:32:02 +0100</pubDate>
			<title><![CDATA[do prawników i niby prawników]]></title>
			<description><![CDATA[kilka komentarzy świadczy o tym, że zdaniem ich autorów 
 
sformułowania: 
 
"nie zwalnia od jakiegokolwiek zobowiązania" 
 
i  
"nie stanowi odstępstwa od żadnego zobowiązania" 
 
są równoważne, 
 
tymczasem dla osób posługujących się językiem polskim, 
pierwsze oznacza...]]></description>
			<link>http://trubro.salon24.pl//384844,acta-blad-w-tlumaczeniu-glupie-tlumaczenia#comment_5626994</link>
		</item>
				<item>
			<guid isPermaLink="false">http://trubro.salon24.pl/384844,acta-blad-w-tlumaczeniu-glupie-tlumaczenia#comment_5626889</guid>
			<pubDate>Wed, 25 Jan 2012 17:09:22 +0100</pubDate>
			<title><![CDATA[@trubro   25.01.2012 14:20 prawo ma być precyzyjne]]></title>
			<description><![CDATA[i moim zdaniem zrozumiałe 
 
Niestety, najwierniejsze tłumaczenie nigdy nie będzie całkowicie wierne oryginałowi, bo każdy język ma trochę inną semantykę pojęć,  
 
w związku z tym każda umowa musi być interpretowana w języku oryginału, 
 
i tu od razu wychodzi zasadnicza wada...]]></description>
			<link>http://trubro.salon24.pl//384844,acta-blad-w-tlumaczeniu-glupie-tlumaczenia#comment_5626889</link>
		</item>
				<item>
			<guid isPermaLink="false">http://trubro.salon24.pl/384844,acta-blad-w-tlumaczeniu-glupie-tlumaczenia#comment_5626879</guid>
			<pubDate>Wed, 25 Jan 2012 17:06:49 +0100</pubDate>
			<title><![CDATA[@TRUBRO]]></title>
			<description><![CDATA[Odpowiem Panu słowami ministra Gowina z grudnia zeszłego roku:"Będą głębokie zmiany w kodeksie karnym".]]></description>
			<link>http://trubro.salon24.pl//384844,acta-blad-w-tlumaczeniu-glupie-tlumaczenia#comment_5626879</link>
		</item>
				<item>
			<guid isPermaLink="false">http://trubro.salon24.pl/384844,acta-blad-w-tlumaczeniu-glupie-tlumaczenia#comment_5626835</guid>
			<pubDate>Wed, 25 Jan 2012 16:57:01 +0100</pubDate>
			<title><![CDATA[@vitello]]></title>
			<description><![CDATA[sąd nie może nikogo skazać na podstawie aktu mówiącego 'to jest karalne', bo nie wie, jakie formy kary ma do wyboru (ile lat paki, jaka grzywna). 
 
Ale - zapisy mówiące o 'prewencyjnej cenzurze' nie wymagają doprecyzowania tego rodzaju - faktycznie jest tu kolejne niebezpieczeństwo, bo...]]></description>
			<link>http://trubro.salon24.pl//384844,acta-blad-w-tlumaczeniu-glupie-tlumaczenia#comment_5626835</link>
		</item>
				<item>
			<guid isPermaLink="false">http://trubro.salon24.pl/384844,acta-blad-w-tlumaczeniu-glupie-tlumaczenia#comment_5626820</guid>
			<pubDate>Wed, 25 Jan 2012 16:52:48 +0100</pubDate>
			<title><![CDATA[@TRUBRO]]></title>
			<description><![CDATA[Przepraszam za to, że nie odpowiedziałem na Pańskie pytanie. Chyba reprezentatywnym stanowiskiem jest tu opinia Europejskiego Rzecznika Ochrony Danych Osobowych, a także naszego GIODO. Obaj uważają podpisanie tej umowy za niebezpieczne i obciążone poważnymi negatywnymi konsekwencjami.  ...]]></description>
			<link>http://trubro.salon24.pl//384844,acta-blad-w-tlumaczeniu-glupie-tlumaczenia#comment_5626820</link>
		</item>
				<item>
			<guid isPermaLink="false">http://trubro.salon24.pl/384844,acta-blad-w-tlumaczeniu-glupie-tlumaczenia#comment_5626813</guid>
			<pubDate>Wed, 25 Jan 2012 16:50:04 +0100</pubDate>
			<title><![CDATA[@Jaco]]></title>
			<description><![CDATA[2. Komponent urządzenia (w tym kontekście) w obecnym stanie prawnym nie odnosi sie do programu. Nawet sądy tak orzekają skazując ludzi za komercyjne sprzętowe przerabianie konsol (lub sprzedawanie 'dodatkowego chipa'), a za dystrybucję oprogramowania łamiącego zabezpieczenia płyt DVD (w...]]></description>
			<link>http://trubro.salon24.pl//384844,acta-blad-w-tlumaczeniu-glupie-tlumaczenia#comment_5626813</link>
		</item>
				<item>
			<guid isPermaLink="false">http://trubro.salon24.pl/384844,acta-blad-w-tlumaczeniu-glupie-tlumaczenia#comment_5626746</guid>
			<pubDate>Wed, 25 Jan 2012 16:31:55 +0100</pubDate>
			<title><![CDATA[@TRUBRO]]></title>
			<description><![CDATA[Proszę Pana 
Pragnę wyjaśnić małe nieporozumienie. To co mówi sama umowa na temat sposobu wprowadzania jej przepisów , a co Pan znakomicie wychwycił, nie ma wpływu na stan prawny po ratyfikacji umowy. Tu jest pies pogrzebany. Umowa ratyfikowana zgodnie z konstytucyjnym porządkiem...]]></description>
			<link>http://trubro.salon24.pl//384844,acta-blad-w-tlumaczeniu-glupie-tlumaczenia#comment_5626746</link>
		</item>
				<item>
			<guid isPermaLink="false">http://trubro.salon24.pl/384844,acta-blad-w-tlumaczeniu-glupie-tlumaczenia#comment_5626745</guid>
			<pubDate>Wed, 25 Jan 2012 16:31:37 +0100</pubDate>
			<title><![CDATA[@trubro]]></title>
			<description><![CDATA[1. Być może jestem spaczony czytaniem zbyt wielu tekstów prawniczych (choć nie jestem prawnikiem :) ) ale dla mnie ten fragment nie budzi wątpliwości natury prawnej, a i językowo zbytnio nie razi. A język nie do końca mamy jeden. 
 
2. Przeczytałem uważnie Pański tekst, a niektóre...]]></description>
			<link>http://trubro.salon24.pl//384844,acta-blad-w-tlumaczeniu-glupie-tlumaczenia#comment_5626745</link>
		</item>
				<item>
			<guid isPermaLink="false">http://trubro.salon24.pl/384844,acta-blad-w-tlumaczeniu-glupie-tlumaczenia#comment_5626708</guid>
			<pubDate>Wed, 25 Jan 2012 16:21:27 +0100</pubDate>
			<title><![CDATA[@Jaco]]></title>
			<description><![CDATA[Przeciez twierdzac ze zmiana zakresu nie zmienia zakres to oxymoron. 
Jest przeciez roznica pomiedzy nozem, dlugopisem, stolkiem, kubkiem....... a "oprogramowaniem" walki Wing Tsun, gdzie mozna sie nauczyc jak tymi rzeczami w pare sekund kogos zabic. Czyli powinno sie takze zabronic produkcje...]]></description>
			<link>http://trubro.salon24.pl//384844,acta-blad-w-tlumaczeniu-glupie-tlumaczenia#comment_5626708</link>
		</item>
				<item>
			<guid isPermaLink="false">http://trubro.salon24.pl/384844,acta-blad-w-tlumaczeniu-glupie-tlumaczenia#comment_5626679</guid>
			<pubDate>Wed, 25 Jan 2012 16:13:08 +0100</pubDate>
			<title><![CDATA[@vitello]]></title>
			<description><![CDATA[Tutaj całe szczęście nie ma automatyzmu karania po podpisaniu tej umowy - umowa mówi o tym, że 'strony' (państwa') zobowiązują się do wprowadzenia ustawodawstwa. Umowa ACTA nie stanowi prawa z automatu, ale zobowiązuje państwo do zmiany prawa (w oryginale 'shall provide' - po...]]></description>
			<link>http://trubro.salon24.pl//384844,acta-blad-w-tlumaczeniu-glupie-tlumaczenia#comment_5626679</link>
		</item>
				<item>
			<guid isPermaLink="false">http://trubro.salon24.pl/384844,acta-blad-w-tlumaczeniu-glupie-tlumaczenia#comment_5626673</guid>
			<pubDate>Wed, 25 Jan 2012 16:10:51 +0100</pubDate>
			<title><![CDATA[AUTORZE  !  ZA ŁAMANIE KONSTYTUCJI RP - tylko Trybunał Stanu !!!]]></title>
			<description><![CDATA[Szkoda dzielić włós na połowę ! Liczy sięfakt, że tak zwana władza ma w czterech literach dobro kraju i jego obywateli. Za drwiny z prawa zapisanego w Konstytucji najwyższa pora postawić Tuska, Sawickiego i Boniego oraz Ministra Spraw Zagranicznych przed Trybunałem Stanu. To jedyna...]]></description>
			<link>http://trubro.salon24.pl//384844,acta-blad-w-tlumaczeniu-glupie-tlumaczenia#comment_5626673</link>
		</item>
				<item>
			<guid isPermaLink="false">http://trubro.salon24.pl/384844,acta-blad-w-tlumaczeniu-glupie-tlumaczenia#comment_5626650</guid>
			<pubDate>Wed, 25 Jan 2012 16:03:48 +0100</pubDate>
			<title><![CDATA[@Autor]]></title>
			<description><![CDATA[Moje uznanie /jeżeli w ogóle coś znaczy ;)/. Naprawdę pożyteczna robota.  
 
To co, dobrego prawnika do pracy w kancelarii już mamy ... :). Jeszcze potrzeba kilku ministrów i można budować własny rząd.]]></description>
			<link>http://trubro.salon24.pl//384844,acta-blad-w-tlumaczeniu-glupie-tlumaczenia#comment_5626650</link>
		</item>
				<item>
			<guid isPermaLink="false">http://trubro.salon24.pl/384844,acta-blad-w-tlumaczeniu-glupie-tlumaczenia#comment_5626636</guid>
			<pubDate>Wed, 25 Jan 2012 15:58:31 +0100</pubDate>
			<title><![CDATA[@autor]]></title>
			<description><![CDATA[grabi sobie , nasz rząd oj grabi]]></description>
			<link>http://trubro.salon24.pl//384844,acta-blad-w-tlumaczeniu-glupie-tlumaczenia#comment_5626636</link>
		</item>
				<item>
			<guid isPermaLink="false">http://trubro.salon24.pl/384844,acta-blad-w-tlumaczeniu-glupie-tlumaczenia#comment_5626611</guid>
			<pubDate>Wed, 25 Jan 2012 15:51:53 +0100</pubDate>
			<title><![CDATA[Lex superior derogat legi inferiori]]></title>
			<description><![CDATA[Pisałem o tym już kilkakrotnie na różnych blogach. Ta zasada prawna wyjaśnia dlaczego zaklinacze rzeczywistości twierdzą, że umowa ACTA w prawie polskim nic nie zmienia. Otóż zmienia bardzo wiele i w sposób radykalny. Oto fragment opinii GIODO: 
"Konwencja dotyczy spraw uregulowanych w...]]></description>
			<link>http://trubro.salon24.pl//384844,acta-blad-w-tlumaczeniu-glupie-tlumaczenia#comment_5626611</link>
		</item>
				<item>
			<guid isPermaLink="false">http://trubro.salon24.pl/384844,acta-blad-w-tlumaczeniu-glupie-tlumaczenia#comment_5626542</guid>
			<pubDate>Wed, 25 Jan 2012 15:30:12 +0100</pubDate>
			<title><![CDATA[@Jaco]]></title>
			<description><![CDATA[1. "Co innego to zdanie znaczyłoby w mowie potocznej (i to znaczenie Pan stosuje), a co innego znaczy jeżeli jest częścią umowy" 
Nieprawda. Mamy jeden język - polski; w tej umowie posługujemy się tym językiem, zakres jest zmieniony; ten sam zakres można byłoby oddać lepszą...]]></description>
			<link>http://trubro.salon24.pl//384844,acta-blad-w-tlumaczeniu-glupie-tlumaczenia#comment_5626542</link>
		</item>
				<item>
			<guid isPermaLink="false">http://trubro.salon24.pl/384844,acta-blad-w-tlumaczeniu-glupie-tlumaczenia#comment_5626537</guid>
			<pubDate>Wed, 25 Jan 2012 15:28:18 +0100</pubDate>
			<title><![CDATA[Prawo tworzą ludzie mało kompetentni. Tak samo dzieje się z tłumaczeniami.]]></title>
			<description><![CDATA[Zatrudnia się dzieci, członków rodziny ponieważ są to spore pieniądze i żadnej odpowiedzialności.  
Twierdzę tak, bo córka znajomego dostała zlecenie tłumaczenia dokumentów unijnych. Było to zlecenia załatwione przez tatusia w MON. Całkiem dobra kasa. Nie wiadomo co z tego...]]></description>
			<link>http://trubro.salon24.pl//384844,acta-blad-w-tlumaczeniu-glupie-tlumaczenia#comment_5626537</link>
		</item>
				<item>
			<guid isPermaLink="false">http://trubro.salon24.pl/384844,acta-blad-w-tlumaczeniu-glupie-tlumaczenia#comment_5626443</guid>
			<pubDate>Wed, 25 Jan 2012 15:07:23 +0100</pubDate>
			<title><![CDATA[@trubro]]></title>
			<description><![CDATA[1. No właśnie moim zdaniem tłumaczenie w tym przypadku nie zmienia zakresu. Co innego to zdanie znaczyłoby w mowie potocznej (i to znaczenie Pan stosuje), a co innego znaczy jeżeli jest częścią umowy. 
 
2. Ja nie odnoszę się do tego, czy ACTA zmienia coś w polskim prawie czy nie, do...]]></description>
			<link>http://trubro.salon24.pl//384844,acta-blad-w-tlumaczeniu-glupie-tlumaczenia#comment_5626443</link>
		</item>
				<item>
			<guid isPermaLink="false">http://trubro.salon24.pl/384844,acta-blad-w-tlumaczeniu-glupie-tlumaczenia#comment_5626393</guid>
			<pubDate>Wed, 25 Jan 2012 14:56:54 +0100</pubDate>
			<title><![CDATA[@AlexanderHamilton]]></title>
			<description><![CDATA[Ja tu 'zła' się nie dopatruje z premedytacją popełnionego, tylko w tej części opisuję jakość tłumaczenia pokazaną już w pierwszym artykule.]]></description>
			<link>http://trubro.salon24.pl//384844,acta-blad-w-tlumaczeniu-glupie-tlumaczenia#comment_5626393</link>
		</item>
				<item>
			<guid isPermaLink="false">http://trubro.salon24.pl/384844,acta-blad-w-tlumaczeniu-glupie-tlumaczenia#comment_5626328</guid>
			<pubDate>Wed, 25 Jan 2012 14:44:11 +0100</pubDate>
			<title><![CDATA[@olafo]]></title>
			<description><![CDATA[to nie jest 'drobny aspekt' - ale to kwestia ocenna, nie ma co się tu spierać. 
 
Podobnie różnie można interpretować 'w stopniu określonym swoim prawodawstwem'. Tym bardziej, że to masło maślane - mamy wprowadzić prawo w stopniu określonym prawodawstwem. W oryginale: 
'to the extent...]]></description>
			<link>http://trubro.salon24.pl//384844,acta-blad-w-tlumaczeniu-glupie-tlumaczenia#comment_5626328</link>
		</item>
				<item>
			<guid isPermaLink="false">http://trubro.salon24.pl/384844,acta-blad-w-tlumaczeniu-glupie-tlumaczenia#comment_5626309</guid>
			<pubDate>Wed, 25 Jan 2012 14:39:59 +0100</pubDate>
			<title><![CDATA[@AlexanderHamilton]]></title>
			<description><![CDATA[tu w ogóle "derogate" jest w sensie "derogować" (żargon prawniczy) tj. uchylać (wcześniej obowiązujace przepisy). Również nie czepiałbym się aż tak tego przekładu. 
Za to "posiadacz praw" w kontekście znaku towarowego, jest z punktu widzenia prawa polskiego konstrukcją dość...]]></description>
			<link>http://trubro.salon24.pl//384844,acta-blad-w-tlumaczeniu-glupie-tlumaczenia#comment_5626309</link>
		</item>
				<item>
			<guid isPermaLink="false">http://trubro.salon24.pl/384844,acta-blad-w-tlumaczeniu-glupie-tlumaczenia#comment_5626254</guid>
			<pubDate>Wed, 25 Jan 2012 14:28:02 +0100</pubDate>
			<title><![CDATA[Mały komentarz]]></title>
			<description><![CDATA[ 
Chyba troche pan przesadza: 
 
SJP definiuje :"odstępstwo:" 
1. «odstąpienie od jakichś zasad, idei, wartości» 
2. «postępowanie niezgodne z panującą normą 
 
Słownik, np Hornby'ego definiuje tak czasownik frazowy "derogate from": 
"to ignore a responsibility or duty", czyli ( wedle...]]></description>
			<link>http://trubro.salon24.pl//384844,acta-blad-w-tlumaczeniu-glupie-tlumaczenia#comment_5626254</link>
		</item>
				<item>
			<guid isPermaLink="false">http://trubro.salon24.pl/384844,acta-blad-w-tlumaczeniu-glupie-tlumaczenia#comment_5626218</guid>
			<pubDate>Wed, 25 Jan 2012 14:20:58 +0100</pubDate>
			<title><![CDATA[@Jaco]]></title>
			<description><![CDATA[1. Prawo ma być precyzyjne. Ma być zapisane tak, by nie było wieloznaczne. To, że Pan tak odczytuje nie oznacza, że ktoś inny tak odczyta. Tłumaczenie nie może zmieniać zakresu tłumaczonej informacji, najlepiej, by konotacje tłumaczenia były jak najbardziej zbliżone do konotacji...]]></description>
			<link>http://trubro.salon24.pl//384844,acta-blad-w-tlumaczeniu-glupie-tlumaczenia#comment_5626218</link>
		</item>
				<item>
			<guid isPermaLink="false">http://trubro.salon24.pl/384844,acta-blad-w-tlumaczeniu-glupie-tlumaczenia#comment_5626214</guid>
			<pubDate>Wed, 25 Jan 2012 14:20:37 +0100</pubDate>
			<title><![CDATA[@]]></title>
			<description><![CDATA[Art. 28 „Każda strona ma wspierać „tworzenie i utrzymanie formalnych i nieformalnych mechanizmów, takich jak grupy doradcze, w ramach których jej właściwe organy mogą poznać opinie posiadaczy praw i innych odpowiednich zainteresowanych stron” 
 
Genialne! Państwo ma wspierać...]]></description>
			<link>http://trubro.salon24.pl//384844,acta-blad-w-tlumaczeniu-glupie-tlumaczenia#comment_5626214</link>
		</item>
				<item>
			<guid isPermaLink="false">http://trubro.salon24.pl/384844,acta-blad-w-tlumaczeniu-glupie-tlumaczenia#comment_5626211</guid>
			<pubDate>Wed, 25 Jan 2012 14:20:19 +0100</pubDate>
			<title><![CDATA[@leszek.sopot]]></title>
			<description><![CDATA[Nie]]></description>
			<link>http://trubro.salon24.pl//384844,acta-blad-w-tlumaczeniu-glupie-tlumaczenia#comment_5626211</link>
		</item>
				<item>
			<guid isPermaLink="false">http://trubro.salon24.pl/384844,acta-blad-w-tlumaczeniu-glupie-tlumaczenia#comment_5626185</guid>
			<pubDate>Wed, 25 Jan 2012 14:14:41 +0100</pubDate>
			<title><![CDATA[@szczurbiurowy]]></title>
			<description><![CDATA[To jest sprowadzanie sprawy do absurdu. Sam dokument ACTA nawet ratyfikowany przez Polskę nie stanowi podstawy do karania obywateli. Będziemy mogli dyskutować jak znowelizowane zostanie prawo autorskie w tym aspekcie. Ostateczny kształt przepisu zależy od polskiego ustawodawcy.]]></description>
			<link>http://trubro.salon24.pl//384844,acta-blad-w-tlumaczeniu-glupie-tlumaczenia#comment_5626185</link>
		</item>
				<item>
			<guid isPermaLink="false">http://trubro.salon24.pl/384844,acta-blad-w-tlumaczeniu-glupie-tlumaczenia#comment_5626171</guid>
			<pubDate>Wed, 25 Jan 2012 14:12:04 +0100</pubDate>
			<title><![CDATA[@trubro]]></title>
			<description><![CDATA[OK, zgadzam się, że w tym drobnym aspekcie Polska powinna swoje prawo zmienić. Ale bądźmy poważni, to jest mało istotna sprawa. I analogicznie w odniesieniu do urządzeń, tak jak Pan napisał w swoim tekście na pewno będzie dozwolone robienie kopii zapasowej za pomocą takiego programu...]]></description>
			<link>http://trubro.salon24.pl//384844,acta-blad-w-tlumaczeniu-glupie-tlumaczenia#comment_5626171</link>
		</item>
				<item>
			<guid isPermaLink="false">http://trubro.salon24.pl/384844,acta-blad-w-tlumaczeniu-glupie-tlumaczenia#comment_5626142</guid>
			<pubDate>Wed, 25 Jan 2012 14:04:17 +0100</pubDate>
			<title><![CDATA[All]]></title>
			<description><![CDATA[A może tak, przy okazji akcji protestacyjnej wobec groźby podpisania ACTA, warto powalczyć w Internecie również o to, aby NASK i Agora zwróciła Polakom (do właściwych resortów m.in. MSZ) domeny „polska.pl” i „poland.pl”!  
Zróbmy burzę i awanturę skoro rząd jest bezwładny i...]]></description>
			<link>http://trubro.salon24.pl//384844,acta-blad-w-tlumaczeniu-glupie-tlumaczenia#comment_5626142</link>
		</item>
				<item>
			<guid isPermaLink="false">http://trubro.salon24.pl/384844,acta-blad-w-tlumaczeniu-glupie-tlumaczenia#comment_5626141</guid>
			<pubDate>Wed, 25 Jan 2012 14:04:12 +0100</pubDate>
			<title><![CDATA[@autor]]></title>
			<description><![CDATA[1. Tłumaczenie porównywanego fragmentu nie jest dosłowne ale moim zdaniem oddaje treść. Polską wersję rozumiem dokładnie w ten sposób, że jeżeli w jakimś przypadku umowa okazałby się sprzeczna z wcześniejszymi zobowiązaniami, to te zobowiązania mają pierwszeństwo.  
 
2. Z...]]></description>
			<link>http://trubro.salon24.pl//384844,acta-blad-w-tlumaczeniu-glupie-tlumaczenia#comment_5626141</link>
		</item>
				<item>
			<guid isPermaLink="false">http://trubro.salon24.pl/384844,acta-blad-w-tlumaczeniu-glupie-tlumaczenia#comment_5626125</guid>
			<pubDate>Wed, 25 Jan 2012 14:00:33 +0100</pubDate>
			<title><![CDATA[@olafo]]></title>
			<description><![CDATA[Jesli Pan nie rozumie roznicy to wytlumacze: kazdy wlasciciel apple macintosh w Polsce staje sie przestepcą, poniewaz jego komputer ma oproramowanie, umozliwiajace zapis tego co sie dzieje na ekranie, chociazby klikniec w ikony jakiegos innego programu, zeby zapisac w celach insruktazowych i...]]></description>
			<link>http://trubro.salon24.pl//384844,acta-blad-w-tlumaczeniu-glupie-tlumaczenia#comment_5626125</link>
		</item>
				<item>
			<guid isPermaLink="false">http://trubro.salon24.pl/384844,acta-blad-w-tlumaczeniu-glupie-tlumaczenia#comment_5626109</guid>
			<pubDate>Wed, 25 Jan 2012 13:56:48 +0100</pubDate>
			<title><![CDATA[@trubro]]></title>
			<description><![CDATA[Tłumaczenie tłumaczeniem, aleja tego bełkotu prawie nie rozumiem. Czy po angielsku to tez tak bełkotliwie brzmi?]]></description>
			<link>http://trubro.salon24.pl//384844,acta-blad-w-tlumaczeniu-glupie-tlumaczenia#comment_5626109</link>
		</item>
				<item>
			<guid isPermaLink="false">http://trubro.salon24.pl/384844,acta-blad-w-tlumaczeniu-glupie-tlumaczenia#comment_5626084</guid>
			<pubDate>Wed, 25 Jan 2012 13:51:56 +0100</pubDate>
			<title><![CDATA[@olafo]]></title>
			<description><![CDATA[Argumentów innych jest wiele gdzie indziej - nie chcę tego powielać. Chciałem zaprzeczyć tezie 'nie musimy zmieniać prawa' i pokazać to, na co inni nie zwrócili uwagi. 
 
A różnica między 'urządzeniem' a 'programem komputerowym', dodatkowo nie 'przeznaczonym' a 'mają jedynie...]]></description>
			<link>http://trubro.salon24.pl//384844,acta-blad-w-tlumaczeniu-glupie-tlumaczenia#comment_5626084</link>
		</item>
				<item>
			<guid isPermaLink="false">http://trubro.salon24.pl/384844,acta-blad-w-tlumaczeniu-glupie-tlumaczenia#comment_5626060</guid>
			<pubDate>Wed, 25 Jan 2012 13:45:47 +0100</pubDate>
			<title><![CDATA[Czy nie czas na zainicjowanie Partii Piratów ?]]></title>
			<description><![CDATA[chyba nastał czas. 
Pozdrawiam ]]></description>
			<link>http://trubro.salon24.pl//384844,acta-blad-w-tlumaczeniu-glupie-tlumaczenia#comment_5626060</link>
		</item>
				<item>
			<guid isPermaLink="false">http://trubro.salon24.pl/384844,acta-blad-w-tlumaczeniu-glupie-tlumaczenia#comment_5626051</guid>
			<pubDate>Wed, 25 Jan 2012 13:44:10 +0100</pubDate>
			<title><![CDATA[dostawcy &konsumenci]]></title>
			<description><![CDATA[dostawca działa w sklepie komputerowym, na Allegro. 
AQ zresztą...internet nie jest państwowy.]]></description>
			<link>http://trubro.salon24.pl//384844,acta-blad-w-tlumaczeniu-glupie-tlumaczenia#comment_5626051</link>
		</item>
				<item>
			<guid isPermaLink="false">http://trubro.salon24.pl/384844,acta-blad-w-tlumaczeniu-glupie-tlumaczenia#comment_5626032</guid>
			<pubDate>Wed, 25 Jan 2012 13:40:27 +0100</pubDate>
			<title><![CDATA[@trubro]]></title>
			<description><![CDATA[To się nazywa szukanie dziury w całym. Faktycznie w umowie jest mowa o programach komputerowych ale czy to ma aż tak fundamentalne znaczenie, że należy odrzucić ten dokument? To wszystko co Pan znalazł? Faktycznie straszny ten przepis, który mówi o programie komputerowym. Po prostu...]]></description>
			<link>http://trubro.salon24.pl//384844,acta-blad-w-tlumaczeniu-glupie-tlumaczenia#comment_5626032</link>
		</item>
				<item>
			<guid isPermaLink="false">http://trubro.salon24.pl/384844,acta-blad-w-tlumaczeniu-glupie-tlumaczenia#comment_5626004</guid>
			<pubDate>Wed, 25 Jan 2012 13:33:19 +0100</pubDate>
			<title><![CDATA[@trubro]]></title>
			<description><![CDATA[Kiedy pan Michał Boni został po raz pierwszy ministrem pracy, zakazał zatrudniania tłumaczy z zewnątrz, bo przecież urzędnicy ministerstwa powinni znać angielski, a profesjonalny tłumacz to duży wydatek. 
 
Może nadal oszczędza w ten sposób?  
 
Przy okazji - pretekstem do...]]></description>
			<link>http://trubro.salon24.pl//384844,acta-blad-w-tlumaczeniu-glupie-tlumaczenia#comment_5626004</link>
		</item>
				<item>
			<guid isPermaLink="false">http://trubro.salon24.pl/384844,acta-blad-w-tlumaczeniu-glupie-tlumaczenia#comment_5625916</guid>
			<pubDate>Wed, 25 Jan 2012 13:19:13 +0100</pubDate>
			<title><![CDATA[@trubro]]></title>
			<description><![CDATA[przeceniasz trybunał konstytucyjny. Jak wprowasdzono ENA (-rpoejski -akaz -resztowania) to PRZED zmianą konstytucji sądy wydały chyba 6 osób. Mimo, że było to explicite zakazane w konstytucji.]]></description>
			<link>http://trubro.salon24.pl//384844,acta-blad-w-tlumaczeniu-glupie-tlumaczenia#comment_5625916</link>
		</item>
				<item>
			<guid isPermaLink="false">http://trubro.salon24.pl/384844,acta-blad-w-tlumaczeniu-glupie-tlumaczenia#comment_5625775</guid>
			<pubDate>Wed, 25 Jan 2012 12:51:45 +0100</pubDate>
			<title><![CDATA[@Julian Arden]]></title>
			<description><![CDATA[Konkretne informacje i analizę zawiera również notka Ściosa. Polecam. 
 KTO ZASTAWIA SIECI? ]]></description>
			<link>http://trubro.salon24.pl//384844,acta-blad-w-tlumaczeniu-glupie-tlumaczenia#comment_5625775</link>
		</item>
				<item>
			<guid isPermaLink="false">http://trubro.salon24.pl/384844,acta-blad-w-tlumaczeniu-glupie-tlumaczenia#comment_5625737</guid>
			<pubDate>Wed, 25 Jan 2012 12:45:27 +0100</pubDate>
			<title><![CDATA[@tosia]]></title>
			<description><![CDATA[możesz :) O zgodę na linka nawet nie trzeba pytać ;)]]></description>
			<link>http://trubro.salon24.pl//384844,acta-blad-w-tlumaczeniu-glupie-tlumaczenia#comment_5625737</link>
		</item>
				<item>
			<guid isPermaLink="false">http://trubro.salon24.pl/384844,acta-blad-w-tlumaczeniu-glupie-tlumaczenia#comment_5625726</guid>
			<pubDate>Wed, 25 Jan 2012 12:44:15 +0100</pubDate>
			<title><![CDATA[@Docent zza morza]]></title>
			<description><![CDATA[Nie tylko tuskomatołków. Inni też głosowali za. Opozycja i dziennikarze też siedzieli cicho. 
 
To pokazuje jasno - zgadzam się a Markiem Migalskim - politycy (większość, i to bez względu na partię) nie wiedzą, za czym głosują - szczególnie w sprawach wymagających wiedzy, lub...]]></description>
			<link>http://trubro.salon24.pl//384844,acta-blad-w-tlumaczeniu-glupie-tlumaczenia#comment_5625726</link>
		</item>
				<item>
			<guid isPermaLink="false">http://trubro.salon24.pl/384844,acta-blad-w-tlumaczeniu-glupie-tlumaczenia#comment_5625719</guid>
			<pubDate>Wed, 25 Jan 2012 12:43:19 +0100</pubDate>
			<title><![CDATA[@trubro:   ]]></title>
			<description><![CDATA["Angielska wersja mówi o tym, że nic w tej umowie nie może zmienić/unieważnić/zwolnić od innych zobowiązań." 
 
I po robocie: w Twoim tłumaczeniu jest to zupełnie inna kwalifikacja prawna! Zupełnie inny obszar prawa - obligatoryjny na dodatek. Więc groźny w przypadku przyjęcia: nie...]]></description>
			<link>http://trubro.salon24.pl//384844,acta-blad-w-tlumaczeniu-glupie-tlumaczenia#comment_5625719</link>
		</item>
				<item>
			<guid isPermaLink="false">http://trubro.salon24.pl/384844,acta-blad-w-tlumaczeniu-glupie-tlumaczenia#comment_5625718</guid>
			<pubDate>Wed, 25 Jan 2012 12:43:10 +0100</pubDate>
			<title><![CDATA[@trubro]]></title>
			<description><![CDATA[&gt; ACTA - błąd w tłumaczeniu, głupie tłumaczenia 
 
Jak napisałem w dzisiejszej notce, i tak "odrzucam" ten dokument a priori, ale dzięki za merytoryczne argumenty. Dobra robota. Ciekawe, czy jakiś dziennikarz podejmie temat i szerzej go rozpropaguje. 
 ]]></description>
			<link>http://trubro.salon24.pl//384844,acta-blad-w-tlumaczeniu-glupie-tlumaczenia#comment_5625718</link>
		</item>
				<item>
			<guid isPermaLink="false">http://trubro.salon24.pl/384844,acta-blad-w-tlumaczeniu-glupie-tlumaczenia#comment_5625715</guid>
			<pubDate>Wed, 25 Jan 2012 12:42:52 +0100</pubDate>
			<title><![CDATA[@ Autor]]></title>
			<description><![CDATA[Kogo my wybieramy??? 
 
Z ciekawości podrzuciłem angielski tekst Googlowi do przetłumaczenia.  
Bezmyślna maszyna z ogólnym słownikiem dala odpowiedz: 
 
"Postanowienia niniejszej Umowy nie naruszają jakiekolwiek zobowiązania Stron w odniesieniu do każdej innej Strony w ramach...]]></description>
			<link>http://trubro.salon24.pl//384844,acta-blad-w-tlumaczeniu-glupie-tlumaczenia#comment_5625715</link>
		</item>
				<item>
			<guid isPermaLink="false">http://trubro.salon24.pl/384844,acta-blad-w-tlumaczeniu-glupie-tlumaczenia#comment_5625682</guid>
			<pubDate>Wed, 25 Jan 2012 12:37:22 +0100</pubDate>
			<title><![CDATA[@trubro]]></title>
			<description><![CDATA[ Mogę rozpowszechniać informację...  - mogę? link do Twojego tekstu mogę?]]></description>
			<link>http://trubro.salon24.pl//384844,acta-blad-w-tlumaczeniu-glupie-tlumaczenia#comment_5625682</link>
		</item>
				<item>
			<guid isPermaLink="false">http://trubro.salon24.pl/384844,acta-blad-w-tlumaczeniu-glupie-tlumaczenia#comment_5625674</guid>
			<pubDate>Wed, 25 Jan 2012 12:36:46 +0100</pubDate>
			<title><![CDATA[@autor]]></title>
			<description><![CDATA[Boni oczywiście kłamie. I ma słuszną nadzieję, że nikt tego kłamstwa nie upubliczni w żadnej zaprzyjaźnionej TV lub wielkonakładowej gazecie. A Pan na blogu możesz sobie pisać (jeszcze, póki acta nie weszło w życie).  
Zresztą czego się spodziewać po ludzkiej szmacie, która...]]></description>
			<link>http://trubro.salon24.pl//384844,acta-blad-w-tlumaczeniu-glupie-tlumaczenia#comment_5625674</link>
		</item>
				<item>
			<guid isPermaLink="false">http://trubro.salon24.pl/384844,acta-blad-w-tlumaczeniu-glupie-tlumaczenia#comment_5625642</guid>
			<pubDate>Wed, 25 Jan 2012 12:31:15 +0100</pubDate>
			<title><![CDATA[@tosia]]></title>
			<description><![CDATA[Pozamiatane nie jest, choć parę osób w rządzie (i Hołdys) tak myśli ;) 
 
Jest konstytucja i artykuł 54: 
1. Każdemu zapewnia się wolność wyrażania swoich poglądów oraz pozyskiwania i rozpowszechniania informacji. 
2. Cenzura prewencyjna środków społecznego przekazu oraz...]]></description>
			<link>http://trubro.salon24.pl//384844,acta-blad-w-tlumaczeniu-glupie-tlumaczenia#comment_5625642</link>
		</item>
				<item>
			<guid isPermaLink="false">http://trubro.salon24.pl/384844,acta-blad-w-tlumaczeniu-glupie-tlumaczenia#comment_5625605</guid>
			<pubDate>Wed, 25 Jan 2012 12:24:52 +0100</pubDate>
			<title><![CDATA[Autor]]></title>
			<description><![CDATA[To jest najlepszy dowód na kompetencje tuskomatołków - tak w sprawach eusropejskich, jak i we wszystkich innych. 
Pozdrawiam]]></description>
			<link>http://trubro.salon24.pl//384844,acta-blad-w-tlumaczeniu-glupie-tlumaczenia#comment_5625605</link>
		</item>
				<item>
			<guid isPermaLink="false">http://trubro.salon24.pl/384844,acta-blad-w-tlumaczeniu-glupie-tlumaczenia#comment_5625590</guid>
			<pubDate>Wed, 25 Jan 2012 12:22:00 +0100</pubDate>
			<title><![CDATA[Ministrowi Boniemu możnaprosto odpowiedzieć.]]></title>
			<description><![CDATA[Skoro to nic nie zmieni, to nie podpisujcie =]]]></description>
			<link>http://trubro.salon24.pl//384844,acta-blad-w-tlumaczeniu-glupie-tlumaczenia#comment_5625590</link>
		</item>
				<item>
			<guid isPermaLink="false">http://trubro.salon24.pl/384844,acta-blad-w-tlumaczeniu-glupie-tlumaczenia#comment_5625586</guid>
			<pubDate>Wed, 25 Jan 2012 12:21:05 +0100</pubDate>
			<title><![CDATA[Trubro]]></title>
			<description><![CDATA[Ukłony, Mistrzu &lt;3&lt;br /&gt; Od kilku dni rządzi nami furia, gniew i inne nie opanowane emo, a Ty tak na spokojnie  analizuję,modeluję, syntezuję   
Żal, że już pozamiatane...]]></description>
			<link>http://trubro.salon24.pl//384844,acta-blad-w-tlumaczeniu-glupie-tlumaczenia#comment_5625586</link>
		</item>
				<item>
			<guid isPermaLink="false">http://trubro.salon24.pl/384844,acta-blad-w-tlumaczeniu-glupie-tlumaczenia#comment_5625575</guid>
			<pubDate>Wed, 25 Jan 2012 12:18:23 +0100</pubDate>
			<title><![CDATA[@pepe8]]></title>
			<description><![CDATA[Cóż, widzę sporó różnicę między wpisem a komentarzem. Wpis podaje konkrety (pierwsza konkretna informacja na ten temat, jaką widziałem). Natomiast cytat z Cejrowskiego to atak histerii wymieszany z wulgaryzmami, plus obowiązkowe wezwanie do "obalenia władzy". Wpis autora blogu...]]></description>
			<link>http://trubro.salon24.pl//384844,acta-blad-w-tlumaczeniu-glupie-tlumaczenia#comment_5625575</link>
		</item>
				<item>
			<guid isPermaLink="false">http://trubro.salon24.pl/384844,acta-blad-w-tlumaczeniu-glupie-tlumaczenia#comment_5625566</guid>
			<pubDate>Wed, 25 Jan 2012 12:16:30 +0100</pubDate>
			<title><![CDATA[@PEPE8]]></title>
			<description><![CDATA[Usunąłem Twój komentarz, ponieważ była to tylko kopia czyjegoś innego tekstu. Tu ma być dyskusja, a nie pole do popisu dla kopiowaczy i wklejaczy. Poza tym nie wiem, czy autor, którego tekst tu wkleiłeś się na to zgadza - wiesz, prawa autorskie, te sprawy, nie chcę mieć kłopotów ;)]]></description>
			<link>http://trubro.salon24.pl//384844,acta-blad-w-tlumaczeniu-glupie-tlumaczenia#comment_5625566</link>
		</item>
			</channel>
</rss>
